Post Top Ad

seoul garden hotpot

Hai semua , baru-baru nie MN ada makan dekat seoul garden hotpot dekat ECM (East coast mall), sebenarnya adik MN yang ajak cuba makan dekat situ,lepas dia tengok kawan dia upload gambar makanan dalam Facebook yang datang makan dekat situ. Dan nie first time MN makan dekat sana , biasa makan Johnny steamboat tu je,tempat restauran lain memang jarang sekali MN jejak kan kaki, melainkan kawan atau adik/family ajak makan dekat situ.




.

Time MN pergi nie tak ramai orang mungkin sebab bukan waktu makan lagi , cara nak order pulak kita kena order sendiri , dekat situ ada tab cari makanan yang kita nak order lepas tu masukkan dalam cart , dah pilih makanan korang nak makan apa lepas tu tekan lah cofirm , lepas tu korang tunggu jelah makanan sampai.Ah lagi satu ada jugak makanan datang dalam set yang termasuk air lah , ada jugak yang ala carte means order asing-asing lah.


Dari atas kiri Teokbokki rasa kenyal-kenyal letih sikit lah mulut nak mengunyah tu , dah rasa macam makan chewgum pulak.Ada rasa pedas dengan masam sikit.No more next time.

Mandu okey yang nie sedap dalam dia ada inti tak salah MN ada udang dalam tu lepas tu ada letak sayuran cincang kat dalam mandu tu.

Dari bawah kiri Spicy Drumettes yang nie pun ok lah MN boleh layan ..nak kate pedas sangat tu tak sebab ada rasa manis dia tapi boleh buat hidung berair jugak ha macam mana tu.

Soysouce Drumettes yang nie pun sedap , rasa macam makan ayam goreng madu tapi jenis bersos lah.





Okey yang nie MN nak sangat cuba, sebab bila tengok drama korean ke atau rancangan masakkan dia orang , selalu buat MN terliur dengan makanan dia orang..MN order Chicken Bulgogi Bap kalau yang suka daging boleh order daging.Kalau tengok gambar yang atas sekali tu dalam mangkuk tu ada nasi, tauge,ayam,kubis,rumpai laut , lagi satu tu MN tak sure lah sayur hijau apa tu.Gaul-gaul nasi tu , mula-mula MN gaul tanpa sos , rasanya memang tawar sis macam makan nasi dengan sayur walaupun ada ayam , lepas tambah sos tu baru lah ada rasa sikit , tapi tetap sama macam makan nasi dengan sayur je.


Memandangkan Mandu tadi ada 3 pcs je dan rasanya sedap kita orang order lagi Mandu tu ambik yang 5 pcs punya.

Bagi MN kalau siapa-siapa nak cuba makanan korean  boleh lah datang sini , tapi MN nie jenis tekak melayu , ada makanan tak kena dengan tekak MN , kalau pergi lain kali pun mungkin akan order yang lain.ok lah jumpa next entry

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

My Instagram