Post Top Ad

Nak Berniaga Biar Kena Caranya

Assalamualaikum , MN biasa sebelum buat kerja MN akan layan FB sekejap , bila scroll FB tu macam-macam lah orang update dekat wall,ada yang share resepi,ada video live yang semalam punya , ada jugak yang buat sesi luahan dalam FB nie dan tak kurang jugak yang berniaga dalam FB.Tiba-tiba MN rasa geram pulak dengan sorang sis nie (Sebab nampak macam dah berumur sikit ) biasalah orang berniaga nie ayat nya bukan main lagi kan untuk menarik orang untuk membeli samalah macam sis nie.tapi dia punya ayat memang mintak di kecam oleh mak-mak bawang.Boleh tengok dekat bawah MN ada SS.


MN tak nak lah cakap zaman tok nenek kita guna air perigi air sungai,zaman mak pak kita pakai air paip,MN pun tak ada penapis air kat rumah...Ya air kat malaysia nie tak berapa elok kadang-kadang bau klorin bagai , rumah sewa MN lama dulu MN kena biarkan air dekat sinki dalam seminit dua sebab ada bau klorin gitu , kita sendiri pun tak nampak dalam tangki tu macam mana ntah-ntah ada besi dah berkarat dalam tu tak kan kita nak pergi panjat pulak kan...

Tak salah nak berniaga tapi yang salah bila tak kena caranya..nak menarik minat orang membeli kenalah pandai mengunakan fakta-fakta yang betul sikit jangan main tulis je.

Walaupun orang tu gaji 3K sebulan pun jangan ingat orang tu mampu lagi nak ambik satu penapis air silap hari bulan setiap bulan banyak nak kena bayar itu ini termasuk lah mak pak hak berkerja nie ntah-ntah gaji ngam-ngam untuk bulan tu,mak pak mana tak sayang anak weii mak pak mana tak nak bagi terbaik untuk anak dia, tapi dah sampai beritahu buah pinggang rosak sebab air karat??? seriusly ???Kalau betul lah sis nie dapat fakta dari mana ya...atau buat fakta sendiri??atau sis nie doctor ??? Ada siapa-siapa boleh bagi jawapan tak??

MN memang tak ada SS komen-komen orang dalam tu dan status sis nie dah padam tak tahu tuan badan sendiri yang padam atau admin dalam group tu.MN mintak maaf kalau penulisan nie ada buat orang kecik hati ke apa , dan tak semua orang yang jual penapis air tu tak bagus ..masing-masing ada cara sendiri untuk menarik customer dia...tapi please lah bagi fakta yang betul sikit jangan main cakap je..okeylah dah banyak MN bebal dalam nie..jumpa next entry.bye


5 comments:

  1. Akak pun kurang gemar cara tarik pelanggan sebegini,..

    ReplyDelete
  2. ayat iklan biar betul.. jangan sampai mengguris hati.. huhu

    ReplyDelete
  3. Selalu sangat tengok orang promote dengan cara macamni. Kena fikir sensitivity jugaaaa kan.

    ReplyDelete
  4. kuang ajo betul ayat dia.. memang minta kena kecam.. Paling menyampah spesis manusia macam ini.. Bukan penapis air je, kadang-kadang produk lain pun sama.. Ayat memang saja nak kena kecam..

    ReplyDelete
  5. tak suka org buat ayat mcm tu..nk tarik customer, tulis ayat tak jaga hati mak pak yang ada anak ni..betul la, kita mana tahu kewangan bulanan mak pak tu camne,kan..ntah2 cukup2 je sampai hujung bulan..haih..agak2 la kalau nak promosi pun..

    ReplyDelete

Post Top Ad

My Instagram